SHOX NEWS

بخش ایرانی خبرگزاری بین المللی شاکس نیوز - SHOX NEWS International news agency - Iran branch

SHOX NEWS

بخش ایرانی خبرگزاری بین المللی شاکس نیوز - SHOX NEWS International news agency - Iran branch

SHOX NEWS

به بخش ایرانی آژانس خبری-تحلیلی SHOX NEWS خوش آمدید... نسخه آزمایشی بخش ایرانی این آژانس، از طریق این صفحه به دو زبان عمده رایج در ایران، فارسی و ترکی آذربایجانی ارائه می‌شود. با نظرات خود ما را یاری کنید.
SHOX NEWS خبر آژانسینین ایران بؤلومونه خوش گلیبسینیز ... آژانسین ایران بؤلومونون تئست یایینی، بۇ صحیفه‌نین آراجلیغی ایله، ایراندا یایغین اوْلان ایکی بؤیوک دیلده - فارسجا و آذربایجان تۆرکجه‌سی دیللرینده - سۇنولور. یوْرۇملاریْنیْزلا بیزه یاردیْم ائدین.

شاکس نیوز بر زمینه مهندسی ساختمان و اخبار بازار مسکن و ساخت استوار است.
+آموزشهای عمومی و تخصصی مرتبط با خانه و زلزله
+تحلیل هفتگی اخبار مهم
+برنامه نویسی و طراحی وب
و... فروش الکترونیکی.

زبان مطالب


"بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان" عمل به یک وعده انتخاباتی یا لاپوشانی جهت شانه خالی کردن از مسئولیت آن وعده:

از سایت خبری دورنا نیوز و سایت جنجالی "آذریها" بخوانید: 

وبسایت جنجالی آذریها پیرو اتهام زنیهای قبلی خود، فعالان فرهنگی و هنری ترکهای ایران را که برخی از آنها از مقامات ارشد فرهنگی خطه آذربایجان میباشند؛ به جاسوسی برای آنکارا و اسرائیل و جعل تاریخ متهم کرده و از قول یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز که تفکرات جریان هویتستیز را نمایندگی میکند، بنیاد بی هویت تازه تاسیسی به نام بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان را جایگزین مناسبی برای وعده انتخاباتی حسن روحانی مبنی بر تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی قلمداد کرده است! 

در مقاله مربوطه این سایت با طرح سؤال: "تبیین زبان معیار فارغ از لهجه های استانبولی و باکویی یکی از هدف های این بنیاد (توسط مدیر کل ارشاد آذربایجان شرقی) اعلام شده است، در این باره چگونه باید برخود کرد؟ آیا چنین چیزی امکان دارد؟"

تلویحا به توهین و تحقیر زبان ترکی آذربایجانی اقدام شده و وجود زبان معیار ترکی آذربایجانی که قرنهاست در آثار شعرای آذربایجانی و دهه هاست در نشریات محلی آذربایجان استفاده شده و میشود، انکار شده است! البته در ادامه سوال به عدم امکان ایجاد شکاف و جدایی زبان واحد ترکی به ویژه شکل مکتوب آن از لهجه های کشورهای همسایه اشاره شده که بیمنطق بودن ادعای این وبسایت وبنیاد به اصطلاح فرهنگ و هنر را به اثبات میرساند.

خط فکری ای که وبسایت آذریها و استادان آن دنبال میکنند تمام تلاش خود را برای بیگانه و ضد ایرانی نامیدن عنصر ترک و زبان ترکی به کار بسته و زبان ترکی را یادگار مغولان نامیده! و سعی دارند واژه ترک را با قوم ساختگی "آذری" جایگزین سازند تا هر چه راحتتر به نابود کردن زبان ترکی اقدام کنند. گفتنی است این جریان بیگانه از خود (مانقۇرد) سعی دارد زبان تاتی و تالشی و چند لهجه از فارسی را که در برخی نقاط آذربایجان در چند روستا تکلم میشود، همه را یکجا به نام زبان آذری به خوانندگان خود قبولانده و علاقه مندان به زبان مادری ترکی را پانترک و جاسوس کشورهای ترک و اسرائیل! معرفی کند.  **پایان تحلیل**شاکس نیوز- سرویس فرهنگی - اجتماعی*

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۶
علی پانا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی